יום חמישי, 7 בפברואר 2008

איך לכתוב כתבה? שלב הראשון - איתור ומיון מקורות מידע

קודם כל, לפני שאנחנו מתחילים לכתוב כתבה, עלינו להגדיר מטרתה.
מתרה של כתבה הזאת:
להראות לכם, חברי הקבוצה ועוקבים אחרי הבלוג, איך לכתוב כתבה.

אחרי הגדרת המטרה אני מתחיל לחפש ולמיין מקורות מידע. בשביל זה, אני משתמש במנוע חיפוש באינטרנט. נחשו איזה...
והינה תוצאות הראשונות אחרי הגדרה של שאלת חיפוש:

איך לכתוב כתבה?
קיבלתי ומתחיל למיין תוצאות החיפוש.
כאן, חשוב מאוד לציין אותם מקורות שאני משתמש בהם. כתבים עבדו וחייבים לכבד עבודתם בקרדיטים מסודרים.

מגזין בננה בום: איך רושמים כתבה?
e-mago כתב עת לתרבות ותוכן: איך לכתוב הודעה לעיתונות?
מקום מכאן - עיתון אינטרנטי בית ספרי רב תרבותי ודו לשוני: איך לכתוב

ומכאן נגמרו מאמרים מעניינים בנושא "איך לכתוב כתבה?"
ושיניתי שאלה ל...

איך לכתוב סיפור?
שינוי כיוון הזה גם יכול לעזור, במיוחד עם אנחנו רוצים שכתבות שלנו לא יהיו יבשות, אלה ידמעו יותר לסיפורים מעניינים...
והינה התוצאות:

בלוג ehelp.co.il: איך לכתוב טוב יותר - חמשה עשר טיפים
סדנה כתיבת הסיפור של משרד החינוך. קובץ להורדה
שוונג - תקצירים, סיכומים, ביקורות ועוד: כיצד לכתוב סיפור


בשלב הזה אני מסיים.
אמשיך מאוחר יותר עם ניתוח תוצאות.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מקום נהדר אני יודעת וזוכרת בעל פה איך כותבים כתבות